Vores kulturminister, Joy Mogensen, ser bare på, mens danske biografer vakler mod afgrunden og fallit.

Direktør for Grand Teatret: Joy Mogensen har lige hældt den samlede danske biografbranche ned ad brættet

I hverdagen tager vi for givet, at kulturministeren interesserer sig for sit ressortområde, men her under coronakrisen har vi faktisk brug for mere end bare interessen. I stedet smider hun os på porten, skriver direktør for Grand Teatret, Kim Foss, i dette indlæg.  Arkivfoto Finn Frandsen
I hverdagen tager vi for givet, at kulturministeren interesserer sig for sit ressortområde, men her under coronakrisen har vi faktisk brug for mere end bare interessen. I stedet smider hun os på porten, skriver direktør for Grand Teatret, Kim Foss, i dette indlæg. Arkivfoto Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Jeg har aldrig gået med den, men min franske medalje betyder alligevel noget.

Anerkendelsen faldt for 10 år siden, hvor jeg modtog et brev fra Frankrigs kulturminister Frédéric Mitterand. Han skrev, at jeg var kåret til Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres, og at Den Franske Ambassade i København gerne arrangerede en overrækkelsesceremoni. Siden har diplom og medalje – som man bl.a. tildeles for at have bidraget til at sprede forståelsen for kunst og kultur i Frankrig og den øvrige verden – dog passet sig selv i et diskret hjørne på mit kontor, men i disse dage springer de i øjnene, for hvor er der dog forskel på kultur og forvaltning af samme.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her