Markant færre undervisningstimer, færre vejledertimer og undervisningen i store auditorier med 300 studerende, som ingen undervisere kender navnene på. Vi kalder det et videregående studie, men reelt er det udvandet pseudoundervisning
Lektor:Kan I høre det? Det er lyden af en bombe, der tikker under Danmark som videnssamfund
»Jeg har stået for en del af undervisningen på flere forskellige videregående uddannelser siden 1986, så jeg ved, hvad jeg taler om. I disse uger er fagligheden på RUC under beskydning, men det er ikke kun RUC, der måske, måske ikke, har særlige problemer. Det stikker langt dybere«, skriver lektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole Thøis Madsen. Arkivfoto Ernst van Norde
Lyt til artiklen
Henter...
Det er en bombastisk overskrift. Jeg ved det. Men jeg har selv været der og er der stadig.
Jeg har stået for en del af undervisningen på flere forskellige videregående uddannelser siden 1986, så jeg ved, hvad jeg taler om. I disse uger er fagligheden på RUC under beskydning, men det er ikke kun RUC, der måske, måske ikke, har særlige problemer. Det stikker langt dybere.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.