Analyse: Thailand har aldrig været det harmoniske samfund, de fleste turister forbinder med landet.

Asienkorrespondent: Thailand er under overfladen slet ikke det turistparadis, som de fleste danskere oplever

I Thailand har unge de seneste måneder næsten dagligt demonstreret imod kongen og landets militærregering.  Foto: Claus Blok Thomsen
I Thailand har unge de seneste måneder næsten dagligt demonstreret imod kongen og landets militærregering. Foto: Claus Blok Thomsen
Lyt til artiklen

Der er én ting, som jævnligt har slået mig.

Her i Thailand, hvor jeg bor, har jeg selvfølgelig tit stødt på danske turister. Mange af dem er folk, som indtil coronaudbruddet plejede at rejse på ferie i Thailand i hvert fald én gang om året. Alligevel er det sjældent, at jeg har mødt turister, som har haft andet end en overfladisk og ofte stærkt romantiseret forestilling om Thailand – også selv om de har besøgt landet måske 10 eller 20 gange.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her