København kalder på grøn klimahandling, og den skal Radikale levere på.

Radikal gruppeformand: Vi skal turde gøre op med Socialdemokratiets klimanøleri

København står ved en skillevej. Skal vi fortsætte med hockeystaven og klimanøleri, eller skal vi lægge en ny grøn retning for København, skriver Mette Annelie Rasmussen i dette debatindlæg. Arkivfoto Finn Frandsen
København står ved en skillevej. Skal vi fortsætte med hockeystaven og klimanøleri, eller skal vi lægge en ny grøn retning for København, skriver Mette Annelie Rasmussen i dette debatindlæg. Arkivfoto Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Klimaet kalder. Der er brug for en ny grøn retning for København. Vi har lovet københavnerne, at vores by skal være CO2-neutral i 2025. Det mål skal vi nå. Men fortsætter vi den nuværende retning, så når vi det ikke. Det vil jeg ikke acceptere. Derfor skal Radikale Venstre den næste valgperiode tage det grønne ansvar på sig og igen blive drivkraften fremad i ny grøn retning for København. Den drivkraft vil jeg gerne stille mig i spidsen for.

Klimakrisen er den største udfordring, som København står overfor. Derfor er der brug for en ny grøn retning for København, sådan at vores by kan gå forrest og vise veje gennem den grønne omstilling. For fremtiden skal det være grønnere at være københavner. Men København bliver ikke grønnere af klimasnak, hockeystav og klimanøleri. Skal København blive verdens grønneste by, så kræver det en ny grøn retning, hvor vi sætter klimaet først. Det kræver politisk mod til grøn klimahandling, og her skal det være Radikale Venstres opgave at sætte en ny grøn retning. For københavnerne kalder på grøn klimahandling nu.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her