Tyske og canadiske forskere beviste i 2015, at alkohol og nikotin er de suveræne massemordere i rusmidlernes drabsstatistikker. Helt i bunden ligger cannabis.

Liberal Alliances Ungdom: Cannabisforbuddet er uetisk, dadelværdigt og ulogisk

Arkivtegning Mette Dreyer
Arkivtegning Mette Dreyer
Lyt til artiklen

Hvad nu, hvis jeg fortæller dig, at verdens to mest dødbringende rusmidler er lovlige i Danmark, og hvis jeg fortæller dig, at det mindst dødelige ikke er? Uagtet dit svar kan jeg fortælle dig, at det er sandt, og jeg er ekstremt træt af tavsheden omkring det.

Tyske og canadiske forskere beviste i 2015, at alkohol og nikotin er de suveræne massemordere i rusmidlernes drabsstatistikker. Helt i bunden ligger cannabis. Den cannabis, som er ulovlig at sælge og købe i Danmark. Den cannabis, som er ulovlig at være i besiddelse af i Danmark. Den cannabis, som har medicinske fordele, og den cannabis, som rocker- og bandemiljøet er bygget op omkring på grund af det statslige forbud.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her