0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Liberal Alliances Ungdom: Cannabisforbuddet er uetisk, dadelværdigt og ulogisk

Tyske og canadiske forskere beviste i 2015, at alkohol og nikotin er de suveræne massemordere i rusmidlernes drabsstatistikker. Helt i bunden ligger cannabis.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Arkivtegning: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad nu, hvis jeg fortæller dig, at verdens to mest dødbringende rusmidler er lovlige i Danmark, og hvis jeg fortæller dig, at det mindst dødelige ikke er? Uagtet dit svar kan jeg fortælle dig, at det er sandt, og jeg er ekstremt træt af tavsheden omkring det.

Tyske og canadiske forskere beviste i 2015, at alkohol og nikotin er de suveræne massemordere i rusmidlernes drabsstatistikker. Helt i bunden ligger cannabis. Den cannabis, som er ulovlig at sælge og købe i Danmark. Den cannabis, som er ulovlig at være i besiddelse af i Danmark. Den cannabis, som har medicinske fordele, og den cannabis, som rocker- og bandemiljøet er bygget op omkring på grund af det statslige forbud.

Ja, det er den cannabis, jeg taler om. Det er på tide, at vi tager et opgør med mange årtiers forfejlet forbudspolitik, hvor politikere tror, at omsorg og tryghed er lig med kriminaliseringen af det frie valg. Cannabis skal legaliseres, og det skal det hurtigst muligt, for lige nu sidder mange tusindvis af mennesker i klemme.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere