Der har de seneste uger været et massivt opråb fra elever, forældre og lærere om eksaminer og afgangsprøver på landets skoler og gymnasier. Her er undervisningsministerens svar.

Pernille Rosenkrantz-Theil: Jeg har ikke et svar, men her er dilemmaerne, som vi ser dem

Arkivfoto Christian Lykking
Arkivfoto Christian Lykking
Lyt til artiklen

Eksaminer og afgangsprøver fylder rigtig meget hos elever, forældre og lærere lige nu. Forståeligt. Der er vel ikke nogen generation siden Anden Verdenskrig, der har haft så bumlet en skolegang forud for deres afsluttende eksaminer og afgangsprøver.

Jeg har løbende vendt spørgsmålet om eksaminer og afgangsprøver med lærernes og elevernes organisationer. Det vil jeg fortsætte med. Folketingets partier har først lige indledt drøftelser om spørgsmålet, så dette indlæg er ikke for at konkludere, men alene for at ridse dilemmaerne op. Der er nemlig ikke nogen lette løsninger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her