0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Formand for 3F transport: Wolt-direktør leverer tom udenomssnak

Takeawaytjenesten Wolt er mere end velkommen på fremtidens arbejdsmarked. Vi ønsker såmænd bare, at alle budene får et job og en løn, de kan leve af.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Arkivfoto: Finn Frandsen
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Direktøren i Wolt, Søren Meier, vil med sit indlæg 4. februar give indtryk af, at 3F ikke forstår det moderne arbejdsmarked. Jeg vil gerne slå fast: 3F er trådt med ind i fremtiden. Ordnede løn- og arbejdsvilkår er den eneste vej til tryghed, fair konkurrence og velfærd for både lønmodtagere og arbejdsgivere. Det er ikke gammeldags tænkning og bliver det aldrig.

Vi arbejder som forbund hver dag for, at medlemmerne har kompetencer, der efterspørges på arbejdsmarkedet. Vi går forrest, også på det digitale arbejdsmarked. Derfor er vi også stolte af, at vi har indgået en brancheoverenskomst med Dansk Erhverv. Det betyder, at bude, der leverer takeawaymad, nu får bl.a. overenskomstmæssig løn, pension og feriepenge, hvis arbejdsgiveren vil være med. Det er et klokkeklart eksempel på, at vi følger med tiden. Og uden at Dansk Erhverv skal tages til indtægt for mine ord, har jeg alligevel været med så længe, at jeg ved, at arbejdsgiversiden ikke skriver under, medmindre de kan se fordele for medlemmerne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce