Takeawaytjenesten Wolt er mere end velkommen på fremtidens arbejdsmarked. Vi ønsker såmænd bare, at alle budene får et job og en løn, de kan leve af.

Formand for 3F transport: Wolt-direktør leverer tom udenomssnak

Arkivfoto Finn Frandsen
Arkivfoto Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Direktøren i Wolt, Søren Meier, vil med sit indlæg 4. februar give indtryk af, at 3F ikke forstår det moderne arbejdsmarked. Jeg vil gerne slå fast: 3F er trådt med ind i fremtiden. Ordnede løn- og arbejdsvilkår er den eneste vej til tryghed, fair konkurrence og velfærd for både lønmodtagere og arbejdsgivere. Det er ikke gammeldags tænkning og bliver det aldrig.

Vi arbejder som forbund hver dag for, at medlemmerne har kompetencer, der efterspørges på arbejdsmarkedet. Vi går forrest, også på det digitale arbejdsmarked. Derfor er vi også stolte af, at vi har indgået en brancheoverenskomst med Dansk Erhverv. Det betyder, at bude, der leverer takeawaymad, nu får bl.a. overenskomstmæssig løn, pension og feriepenge, hvis arbejdsgiveren vil være med. Det er et klokkeklart eksempel på, at vi følger med tiden. Og uden at Dansk Erhverv skal tages til indtægt for mine ord, har jeg alligevel været med så længe, at jeg ved, at arbejdsgiversiden ikke skriver under, medmindre de kan se fordele for medlemmerne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her