MeToo-bevægelsen er ved at udvikle sig til et kynisk tagselvbord. Nu har forfatter Leonora Christina Skov gjort en kortvarig affære til en fortælling om krænkende adfærd.

Journalist og redaktør: Leonora Christina Skov spænder #MeToo for sin kommercielle vogn

Foto Jesper Houborg
Foto Jesper Houborg
Lyt til artiklen

Jeg er en af 701 kvinder fra mediebranchen, som skrev under på støtteerklæringen til Sofie Linde. Desuden har jeg været feminist siden min ungdom i 1970’erne og har bekæmpet mandschauvinisme og kønsdiskrimination, jeg har set seksuel chikane mange gange og ønsker det stoppet.

#MeToo er en fantastisk succeshistorie. Tusindvis af kvinder er blevet mobiliseret og har fortalt om deres ofte traumatiserende oplevelser på alle mulige arbejdspladser. Måske den mest slagkraftige kvindeaktion siden ligebehandlingens og ligelønnens gamle dage.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her