0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Journalist og redaktør: Leonora Christina Skov spænder #MeToo for sin kommercielle vogn

MeToo-bevægelsen er ved at udvikle sig til et kynisk tagselvbord. Nu har forfatter Leonora Christina Skov gjort en kortvarig affære til en fortælling om krænkende adfærd.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jesper Houborg
Foto: Jesper Houborg
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er en af 701 kvinder fra mediebranchen, som skrev under på støtteerklæringen til Sofie Linde. Desuden har jeg været feminist siden min ungdom i 1970’erne og har bekæmpet mandschauvinisme og kønsdiskrimination, jeg har set seksuel chikane mange gange og ønsker det stoppet.

#MeToo er en fantastisk succeshistorie. Tusindvis af kvinder er blevet mobiliseret og har fortalt om deres ofte traumatiserende oplevelser på alle mulige arbejdspladser. Måske den mest slagkraftige kvindeaktion siden ligebehandlingens og ligelønnens gamle dage.

Forfatter Leonora Christina Skov er nu på banen med sin #MeToo-historie i sin nye roman, ’Hvis vi ikke taler om det’, der snart udkommer. Centralt i bogen står en historie om »uønsket intimitet« med en person, der figurerer som forlæggeren. Hans forbrydelse er, at han gerne ville drikke vin og have intim kontakt med den dengang unge forfatterspire. De havde en ganske frivillig, kortvarig affære. Men forlæggeren var en person med magt, og i hans lomme lå nøglen til den unge Leonoras karriere.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter