Det er, som om politikerne på Christiansborg ikke forstår, at skolerne slet ikke er åbne endnu. Min søn har i år været i skole blot seks dage. Det er skammeligt. Vi kan ikke være det bekendt.

Mor til dreng i 9. klasse: Min søn har været i skole seks dage i år

Arkivfoto Jens Hartmann Schmidt
Arkivfoto Jens Hartmann Schmidt
Lyt til artiklen

Sølle seks dage. Så få dage har min søn været i ’rigtig’ fysisk skole i 2021. Han går i 9. klasse. Om lidt skal han til eksamen. Held og lykke siger jeg bare.

Børn og unge i en række landsdele var ikke inviteret med til festen, da afgangseleverne fik adgang til skolen igen – på halv tid – 15. marts. Lige før påskeferien blev festen så åbnet for alle. For min søns vedkommende blev det til to dage før og fire dage efter påskeferien. Alt i alt seks dage med hele klassen, de fantastiske lærere og fællesskabet. Så var der én uges digital undervisning, og i næste uge skulle den have stået på rigtig skole igen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her