0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Feminist: Vi kæmper om at vinde i feminisme. Lad os nu tale sammen i stedet for at slås

Vi bliver nødt til at have en samtale om, hvad intersektionel feminisme gør ved kvindekampen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel/POLITIKEN
Arkivtegning: Philip Ytournel/POLITIKEN
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som feminist har jeg gennem årene følt mig frustreret, vred, skuffet og indigneret, men aldrig som nu: demotiveret. Det fællesskab, jeg har elsket og fundet trøst og støtte i, lider under en splittelse, der bunder i en debat så fuld af myter, sårede følelser og misforståelser, at det ærlig talt undrer mig, at det ikke er gået værre.

Dette er et opråb og en opfordring til at tale sammen. Jeg vil forsøge at starte.

For en del år siden stiftede jeg bekendtskab med det, der er kendt som intersektionel feminisme. Og jeg var vild med det. Tanken om, at man systematisk tænker forskellige undertrykkelsesformer sammen og på den måde skaber et billede af en persons samlede belastning, virkede som et intelligent værktøj til at sprede viden og opmærksomhed omkring de undertrykkelsesmekanismer, der er i spil i samfundet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter