Der er for mange løbehjul i Rom, og maden er dyr. Men det var en lise for sjælen at være i en by, hvor historien er en del af nutiden.

Lars Hedebo Olsen: De er nu ikke helt skøre, de romere

HISTORIE Romerpodcast Det  gamle Rom Rom i moderne tid Arkivtegning Claus Nørregaard
HISTORIE Romerpodcast Det gamle Rom Rom i moderne tid Arkivtegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

At kunne komme ud at rejse igen er det, jeg sætter mest pris på ved genåbningen af verden.

Det er ikke, fordi jeg ikke synes om at opholde mig i Danmark, men der er noget forjættende over at drage ud og opleve, hvordan andre mennesker bor, hvad de taler om, og hvad de spiser. Inden man når så langt, skal man igennem en flyvetur eller togrejse, som kan være så trættende, at man undrer sig over, hvorfor man overhovedet drog af sted. Det glemmer man i samme øjeblik, man stiller sin kuffert på hotelværelset.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her