Bettina Heltberg: Jeg sidder i sofahjørnet og tænker på Knud Romer. Holdt du dette ud? Kommer Nykøbing F. pludselig snigende tilbage?

Bettina Heltberg opdager pludselig, at hun har mistet synet på 'det gode øje'', og tænker på forfatteren Knud Romer, som er ved at blive blind.   Foto: Stine Bidstrup/ritzau/Stine Bidstrup
Bettina Heltberg opdager pludselig, at hun har mistet synet på 'det gode øje'', og tænker på forfatteren Knud Romer, som er ved at blive blind. Foto: Stine Bidstrup/ritzau/Stine Bidstrup
Lyt til artiklen

For nylig er jeg begyndt at genlæse Knud Romers bøger, især hans debut, ’Den som blinker er bange for døden’.

Det er en fremragende bog, som han fik stor ros for – samt megen kritik i byen Nykøbing F. Indbyggerne fandt den fortegnet og meget negativ – men han hadede den by og skrev, hvad han mente. Jeg går ud fra, at han stadig hader Nykøbing F.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her