Ja, jeg har taget en universitetsuddannelse. Og ja, jeg kan godt regne. Det er jeg faktisk ganske stolt af, kære minister, skriver Magnus Barsøe i denne klumme.

Magnus Barsøe: Her er regeringens mest tåbelige retoriske kneb

Transportminister Benny Engelbrecht gik i rette med debatredaktør Magnus Barsøe på Twitter. Det fik Barsøe til tasterne. Foto: Jens Dresling
Transportminister Benny Engelbrecht gik i rette med debatredaktør Magnus Barsøe på Twitter. Det fik Barsøe til tasterne. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

»Jeg har jo ikke så laaaang og fin en uddannelse som dig, men jeg kan godt regne ud, at 59 ud af lidt over 160 mia. ikke er over halvdelen«. Sådan skrev transportminister Benny Engelbrecht til mig forleden i en tråd på Twitter, da jeg påpegede, at størstedelen af de nye penge i regeringens udspil til en infrastrukturplan fra april går til biler og asfalt.

Men det var forkert, mente ministeren. Den samlede plan var på i alt 160 milliarder, hvoraf kun 59 går til vej, skrev han.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her