Der er kommet en antistorby-, antiidentitetspolitik- og antiwokess-understrøm i mit parti, Socialdemokratiet, som jeg som progressiv københavner i stigende grad har svært ved at forstå.

Jeg er valgt for Socialdemokratiet i København. Men jeg er begyndt at overveje, om der er plads til mig i mit parti

Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Med Mette Frederiksen i spidsen har Socialdemokratiet genetableret forbindelsen til mange af de vælgere, der over årene forlod S til fordel for DF. Hendes politiske linje er, med god grund, blevet rost for at sætte den traditionelle arbejderklasse, globaliseringens tabere og centraliseringens ofre i centrum. Og jeg er som socialdemokrat stærkt tilfreds med mange af regeringens resultater.

Netop derfor er jeg ærgerlig over, at jeg også i de seneste år har set en bevægelse i mit parti, som har skuffet mig. Og denne forandring har fået mig til at overveje, om der fortsat er plads til mig i Socialdemokratiet. Det er en bevægelse, hvor fremtrædende ministre og profilerede ordførere definerer store dele af deres politiske projekt med modsætninger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her