Hvis regeringen vil undgå at styrtbløde stemmer i København, Aarhus og andre storbyer, så skal S igen være det bredt favnende progressive folkeparti, mener Michael Vindfeldt (S), der er borgmester på Frederiksberg. S skal genopfinde hvad det vil sige at være ’storbysocialdemokrat’.
Storby-socialdemokrat, der vandt magten:Sådan taber mit parti regeringsmagten
Hvis regeringen vil undgå at styrtbløde stemmer i København, Aarhus og andre storbyer, så skal S igen være det bredt favnende progressive folkeparti, mener Michael Vindfeldt (S), der er borgmester på Frederiksberg. S skal genopfinde hvad det vil sige at være ’storbysocialdemokrat’.
Storby-socialdemokrat, der vandt magten:Sådan taber mit parti regeringsmagten
Foto: Roald Als/POLITIKEN
Lyt til artiklen
Henter...
Inger Støjberg har stiftet sit parti. Det hedder endda Inger Støjberg. Man forestiller sig situationen til valget: En vælger dukker op på et valgsted i en storkreds, hvor den jyske superstar ikke selv stiller op, selvom der er masser af plakater med hende rundt i lygtepælene:
»Jeg vil så gerne stemme på Inger, men hvor står hun på stemmesedlen?«, siger den arme vælger frustreret. Den valgtilforordnede gør pænt opmærksom på, at Støjberg ikke stiller personligt op i storkredsen, men at Danmarksdemokraterne bærer tilnavnet ’Inger Støjberg’.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.