Der er livet, og der er valget. Men har de to overhovedet noget med hinanden at gøre? Det skriver forfatter Glenn Bech og filosof Tone Grosen Dandanell breve til hinanden om under valgkampen. Dette er den sidste brevveksling.

Glenn Bech og Tone Dandanell i sidste brevveksling: »Det er ikke uskyldigt, at Vanopslagh er blevet til Daddy Vanopslagh«

Foto: Hannah Aurora Almstrup
Foto: Hannah Aurora Almstrup
Lyt til artiklen

Kære Tone,

Ligesom folketingsvalget er vores ugentlige brevveksling hermed overstået. Jeg ved ikke, hvem der vinder valget, men det ved du, når du læser denne henvendelse. Mon ikke det bliver Mette Frederiksen? Og hvad mon så du hæfter dig særligt ved?

I dag marcherer borgere for klimaet over hele landet. Termometeret siger 16 grader – i november – så de kan sikkert holde varmen. Tone, vi har beskrevet og diskuteret et væld af problemstillinger, den ene større end den andet, abstrakte og konkrete, brede og spidse. Jeg nærer mistillid til demokratiet, som det fungerer i øjeblikket. Endnu mindre tillid har jeg til ’verdenssamfundene’ og menneskeheden. Måske der bor en gammel mand inden i mig, jeg ved det ikke, men med den rigtige bog i hånden og en lidt anden livsbane kunne også jeg sagtens være endt i rendestenen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her