Gentagelse er godt, men måske er tiden alligevel inde til at udvide sin musikalske horisont og skifte ud i livets playliste.

Jeg bliver stalket af Norah Jones

Lyt til artiklen

Digteren Dan Turèll udgav kort før sin død i 1993 en ’Hyldest til hverdagen’, der siden er blevet citeret i så mange åbningstaler, konfirmationstaler og bryllupstaler, at den for længst er blevet en frygtelig kliché. Så i stedet for at erklære mig enig og sige, at jeg også mest af alt holder af hverdagen, vil jeg hellere sige, at jeg elsker gentagelse.

For det gør jeg faktisk; især når det gælder musik og film, hvilket mine nærmeste omgivelser er tiltagende trætte af. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg i mit 54-årige liv har genset Roman Polanskis ’Chinatown’ eller lyttet til den britiske sanger Nick Drakes geniale album ’Pink Moon’, der på forunderlig vis aldrig er begyndt at kede mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her