Problemet med meget fysisk udfoldelse er, at det er så kedeligt. Men det hjælper. Ikke kun på helbredet, men på humøret og evnen til at tænke klart, skriver Hans Davidsen-Nielsen i denne klumme.

Hans Davidsen-Nielsen: Dødssyg motion er sund psykofarmaka

Selvom motion kan være gudsjammerligt kedeligt, er det godt for humøret, helbredet og evnen til at tænke klart.  Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Selvom motion kan være gudsjammerligt kedeligt, er det godt for humøret, helbredet og evnen til at tænke klart. Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Lyt til artiklen

For nogen tid siden spiste jeg frokost med et par venner, der arbejder i finansverdenen. Det undrede mig, hvorfor begge var begyndt at gå med en identisk sort ring på fingeren. Havde de besluttet at indgå registreret partnerskab i en moden alder, hvilket ville undre mig, når man kender deres koner? Eller havde de købt ens smykker af heavy-bandet Metallica?

Forklaringen viste sig at være en anden. Der var tale om en avanceret ring med navnet Oura, der hvert sekund døgnet rundt registrerer, hvordan man sover, om man bevæger sig nok eller er ved at blive syg. Signalerne bliver sendt til en app på mobiltelefonen, så man kan følge med i sin puls og hjerterytme, når der skal træffes store beslutninger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her