Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

I stedet for at angribe boomerne, bør dagens ungdom hellere forsøge at se dem for det, de var: de helt rigtige forandringsarkitekter.

Christian Idskov: Ærligt talt er der meget at takke boomerne for

Måske skylder den unge generation i virkeligheden babyboomer-generationen en stor tak, skriver Christian Idskov i denne klumme. Foto: Erik Friis
Måske skylder den unge generation i virkeligheden babyboomer-generationen en stor tak, skriver Christian Idskov i denne klumme. Foto: Erik Friis

Lad det være sagt fra begyndelsen: Jeg er ikke en af dem. Babyboomere. Den store generation, som kom til verden fra 1946 til 1964 og i dag er mellem 59 og 77 år.

Jeg er født i slutningen af 1989 og tilhører dermed Generation Y, de såkaldte millennials. Og tit hører jeg blandt venner og bekendte udtryk som: »Det er godt nok boomer-agtigt«.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her