3 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

I stedet for at angribe boomerne, bør dagens ungdom hellere forsøge at se dem for det, de var: de helt rigtige forandringsarkitekter.

Christian Idskov: Ærligt talt er der meget at takke boomerne for

Måske skylder den unge generation i virkeligheden babyboomer-generationen en stor tak, skriver Christian Idskov i denne klumme. Foto: Erik Friis
Måske skylder den unge generation i virkeligheden babyboomer-generationen en stor tak, skriver Christian Idskov i denne klumme. Foto: Erik Friis
Lyt til artiklen

Lad det være sagt fra begyndelsen: Jeg er ikke en af dem. Babyboomere. Den store generation, som kom til verden fra 1946 til 1964 og i dag er mellem 59 og 77 år.

Jeg er født i slutningen af 1989 og tilhører dermed Generation Y, de såkaldte millennials. Og tit hører jeg blandt venner og bekendte udtryk som: »Det er godt nok boomer-agtigt«.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her