Hvordan lever ukrainerne med krigen? Hvad betyder normalitet, og kan man lægge fremtidsplaner, når en granat kan slå ned i næste øjeblik?

Ukrainsk filminstruktør: »Ha ha. Det er en joke, det forstår jeg godt. Som de sande humor-connaisseurer vi ukrainere er, forstår vi alle former for humor, især sort krigshumor«

Arkivfoto: Viacheslav Ratynskyi
Arkivfoto: Viacheslav Ratynskyi
Lyt til artiklen

»Hvad tror I, der vil ske med Ukraines videre skæbne?«, spørger en tysk filmproducer os under et forretningsmøde og tilføjer: »Vi er nødt til at tænke strategisk«.

Mødet finder sted i Amsterdam under verdens største dokumentarfilmfestival, og det foregår lidt på samme måde som speed-dating: Min ukrainske producer og jeg sidder ved et af bordene i mødelokalet, og forskellige potentielle samarbejdspartnere, hovedsagelig producere fra europæiske og nordamerikanske lande, kommer forbi på skift for at høre om vores projekt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Hvad skal politikerne gøre for at forbedre folkeskolen? Deltag i samtalen her

Politiken har samlet et panel af kompetente skolefolk, der kommer med deres bud på, hvordan folkeskolen kan forbedres.

Men hvad mener du?

Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her