2 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Hvordan lever ukrainerne med krigen? Hvad betyder normalitet, og kan man lægge fremtidsplaner, når en granat kan slå ned i næste øjeblik?

Ukrainsk filminstruktør: »Ha ha. Det er en joke, det forstår jeg godt. Som de sande humor-connaisseurer vi ukrainere er, forstår vi alle former for humor, især sort krigshumor«

Arkivfoto: Viacheslav Ratynskyi
Arkivfoto: Viacheslav Ratynskyi
Lyt til artiklen

»Hvad tror I, der vil ske med Ukraines videre skæbne?«, spørger en tysk filmproducer os under et forretningsmøde og tilføjer: »Vi er nødt til at tænke strategisk«.

Mødet finder sted i Amsterdam under verdens største dokumentarfilmfestival, og det foregår lidt på samme måde som speed-dating: Min ukrainske producer og jeg sidder ved et af bordene i mødelokalet, og forskellige potentielle samarbejdspartnere, hovedsagelig producere fra europæiske og nordamerikanske lande, kommer forbi på skift for at høre om vores projekt.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her