For det nye årer der fremlagt et spareforslag, som vil medføre, at Københavns Lærerforening ikke længere kan gennemføre kolonierne, der sender omkring 3.000 københavnske børn af sted, uanset økonomisk formåen. Disse besparelser er med til at ødelægge 125 års arbejde, hvor man har sendt børn og unge ud til sunde fællesskaber, naturoplevelser og ikke mindst fede aktiviteter planlagt af helt fantastiske og passionerede lærere og andre ildsjæle. Det gør mig ulykkelig og frustreret, at 125 års historie og godt arbejde bare sådan kan smides på gulvet.
Jeg er nu 20 år gammel og længes stadig efter at komme tilbage på koloni. Jeg længes efter at komme tilbage til alle de søde og dejlige mennesker, tilbage til den dejlige koloni, der året rundt venter på mit og mange andre børns selskab. Jeg har i 12 år vendt tilbage til den samme koloni Egilsholm, som ligger på Bornholm. Kolonien har rundt regnet været grundlaget for over 100 magiske og helt perfekte feriedage igennem hele min barndom. Disse dage vil jeg for evigt huske tilbage på og tænke, hvilket menneske havde jeg dog været uden dem? Ikke det samme i hvert fald!
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.