Debatindlæg afChristian Jensen

Uddannelsesleder for engelsk og studienævnsformand på Institut for Engelsk, Germansk og Romansk

Jeg genkender som uddannelsesleder ikke det billede, en engelskstuderende tegnede af sin uddannelse i et debatindlæg. Det afspejler sig heller ikke i de undervisningsevalueringer, som de studerende udfylder to gange om året.

Uddannelsesleder til utilfreds studerende: »Vi tilbyder forskningsbaseret undervisning af allerhøjeste kvalitet«

Lyt til artiklen

I et debatindlæg i Politiken 21. august beskriver Andreas Bromand sine oplevelser som studerende på engelskstudiet ved Københavns Universitet. Som uddannelsesleder kan jeg ikke genkende det billede, han tegner af sine medstuderende, underviserne og den undervisning, han modtager.

Den diskussion, Andreas rejser, er dog vigtig, og selv om han formidler sine oplevelser med en vis humor, opfatter jeg det som et reelt udtryk for bekymring for egen læring og skuffelse over sine medstuderende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her