Debatindlæg afVillads Østerdahl

Gymnasieelev

Jeg er bange for, at det, jeg lærer i gymnasiet, kun vil have lille relevans i min fremtid, så længe jeg ikke bliver klædt på til en verden, hvor kunstig intelligens spiller en stadig større rolle.

Gymnasieelev: Hvem vil bruge flere timer på at løse en gymnasieopgave, hvis den kun bliver marginalt bedre, end hvis AI havde løst den?

Lyt til artiklen

ChatGPT, Paperpal og Jenni.ai er tre af de vigtigste redskaber, vi moderne studerende har i bæltet. Kunstig intelligens er her for at blive, og Danmarks uddannelsesinstitutioner står med løftet pegefinger i enhver diskussion om, hvorvidt den skal inkorporeres i undervisningen.

Det er plagiat, eleven forholder sig ikke til materialet og lærer ikke at tage stilling til en given problemformulering, det er blevet nemt at springe over det hårde arbejde, lyder det igen og igen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her