Debatindlæg afMikkel Tranborg

Socialrådgiverstuderende

Regnbueflaget er blevet et symbol på en venstreorienteret kamp mod vores traditioner, institutioner og sprog. Det er ærgerligt, for jeg ville gerne hejse det, hvis det stadig bare var et symbol på accept og kærlighed.

Borgerlig: Woke-bevægelsen har kapret mit flag

Lyt til artiklen

Flag vækker mange følelser i os mennesker. Fra stolthed, glæde, samhørighed og fædrelandskærlighed til afmagt, frygt og vrede. At flag har evnen til at frembringe stærke og modsatrettede følelser, er aktuelt eksemplificeret ved Danmarks nye flaglov og den debat, den har medført. Der er store ideologiske forskelle på liberale og konservative, når det kommer til flagene i danskernes flagstænger. Når flag har en sådan effekt, er det, fordi vi både tillægger et givent flag værdi og associerer de respektive flag med særegne værdier.

Et flag, der er stærkt omdiskuteret og meget anvendt, er regnbueflaget. Netop det flag placerer mig i en ambivalent position.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her