Debatindlæg afEllen Strandgaard

Forfatter, oversætter, tidligere fysioterapeut

Mai Mercado siger, at udlændinges herskermentalitet ødelægger foreningslivet. Det lyder som en helt vild overdrivelse.

Forfatter: Har Mai Mercado set de pæredanske hooligans til FCK-kampene?

Lyt til artiklen

Det skal være sagt med det samme, at jeg ikke ved ret meget om fodbold. Her på Østerbro, hvor jeg bor, spilles der jævnligt kampe i Parken. Man ser fansene strømme hen mod stadion på Gunnar Nu Hansens Plads, ankommet fra S-togs- og metrostationer iført klubbernes farver.

Lyshårede og blåøjede – med andre ord pæredanske at se på. Jeg har aldrig bemærket, at der er særlig mange indvandrere imellem. Det er heller ikke rapporteret i de medier, jeg læser, at den vold, der udspiller sig omkring FCK, har været præget af mellemøstlige indvandrere. Ifølge de artikler, jeg læser, er det mest rockermiljøet, der står for vold og hooliganisme omkring fodbold her i Københavnsområdet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her