Clement Kjersgaard prøver igen at få en eller anden politiker til at besvare et ja/nej-spørgsmål, men gang på gang får han lange krøllede forklaringer, der ingen rigtig pointe har ud over at lyde kloge, skriver efterskoleelev Aske Morsing. Foto: Anthon Unger

Når de danske politikere undviger spørgsmål, svækker de tilliden til demokratiet.

16-årig teenager: Hvor er de klare svar, Clement?

Clement Kjersgaard prøver igen at få en eller anden politiker til at besvare et ja/nej-spørgsmål, men gang på gang får han lange krøllede forklaringer, der ingen rigtig pointe har ud over at lyde kloge, skriver efterskoleelev Aske Morsing. Foto: Anthon Unger
Lyt til artiklen

Det er onsdag aften, og døren smækker bag mig, da jeg træder ind i entreen, smider tasken med det svedige træningstøj og kaster mig træt på sofaen. Mor og far sidder klistret til tv-skærmen, der igen kører med ’Debatten’ på fuldt drøn. Clement Kjersgaard prøver igen at få en eller anden politiker til at besvare et ja/nej-spørgsmål, men gang på gang får han lange krøllede forklaringer, der ingen rigtig pointe har ud over at lyde kloge.

Der ramte det mig, at det er sådan, de danske debatter i toppen af Danmark foregår. Hver gang man sætter sig og prøver at følge med i de forskellige partilederdebatter op til valg, får man ikke andet at høre end diverse undskyldninger, lange forklaringer uden ende og det samme svar om, at problemet er ved at blive diskuteret i partiet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her