Mens regeringen taler om oprustning og sikkerhed, tænker vælgerne mest på det nære som daginstitutioner, sygehusvæsenet og ældrepleje, oplever politisk rådgiver. Foto: Jens Dresling

Verden ser dyster ud, men går man danskerne på klingen, er de ikke så negative omkring fremtiden, som man skulle tro. Det blev tydeligt efter en række interviews med danske vælgere.

Politisk rådgiver: Jeg troede, at danskerne var bekymrede. Indtil jeg interviewede dem

Mens regeringen taler om oprustning og sikkerhed, tænker vælgerne mest på det nære som daginstitutioner, sygehusvæsenet og ældrepleje, oplever politisk rådgiver. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

»Jeg tror, at livet er bedre om nogle år«, sagde kvinden i midten af 40’erne til mig.

Det var en sen torsdag eftermiddag, hvor jeg lavede fokusgruppeinterview. Vi var i et rum på anden sal hos et lokalt museum i en mellemstor jysk provinsby. Der var disket op med sandwich, sodavand og chokolade, så ingen gik sukkerkolde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her