2016-præsidentkandidaten Hillary Clinton og hendes vicepræsidentkandidat, senator Tim Kaine går gennem et hav af balloner ved afslutningen af ​​Demokraternes nationale konvent i Philadelphia fredag ​​29. juli 2016.  Foto: Mark J. Terrill/Ritzau Scanpix

Hvis man tror, at demokraternes opgave nu er at komme med nogle nye politikker, der appellerer til arbejderklassen, tænker man for småt.

The New York Times-kommentator: Demokraternes problem er større, end de selv tror

2016-præsidentkandidaten Hillary Clinton og hendes vicepræsidentkandidat, senator Tim Kaine går gennem et hav af balloner ved afslutningen af ​​Demokraternes nationale konvent i Philadelphia fredag ​​29. juli 2016. Foto: Mark J. Terrill/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Jeg har mange demokratiske venner, der er meget skuffede over partiets ledere. De fortæller mig, at Det Demokratiske Parti i øjeblikket er uden ror – at det er svagt, passivt og mangler et overbevisende budskab. Jeg forsøger at være høflig, men jeg vil gerne sige til dem:

»Problemet er ikke partiets ledere. Problemet er jer selv. I forstår ikke, hvor stort et skifte vi befinder os i. I tror, at demokraterne kan løse deres problemer med et nyt budskab og en ny leder. Men demokraternes udfordring er, at de er nødt til at tilpasse sig en ny historisk æra. Det er ikke noget, der kan gøres af arbejdende politikere, der fokuserer på fundraising og det næste valg. Det kan kun gøres af visionære folk, der er klar til at ændre hele deres verdensbillede. Det er op til jer, venner, ikke Chuck Schumer«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her