Debatindlæg afAgnes Eisenhardt

Tidligere højskoleelev

Det er ikke kun økonomiske tiltag, der skal til, for at den almene højskole bliver mere divers. Der skal også kulturelle og sociale tiltag til, før alle føler sig velkomne.

Tidligere højskoleelev: Der er noget galt, når intolerante Enhedslisten-tøser får lov at ekskludere folk, de ved ikke er venstreorienterede

Lyt til artiklen

Jeg har for nylig afsluttet et fem måneders ophold på en højskole. Her har jeg, sammen med andre i begyndelsen af 20’erne fra den øvre middelklasse og overklassen, været til foredrag mandag aften, koncert med et artsy upcoming band onsdag aften og temafest fredag aften. Drømmen, jo! Eller hvad?

Det er i hvert fald drømmen, hvis man – som jeg – er så privilegeret, at man kommer fra en kultiveret familie, der forholder sig til verdenssituationen. Og hvis man ovenikøbet er venstreorienteret, så lever man virkelig drømmen – eller i hvert fald en til tider virkelighedsfjern drøm.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her