Debatindlæg afKarin Liltorp

Medlem af folketinget og sundhedsordfører i Alternativet

Når alle valgplakater og valgløfter er hængt op og sendt ud, rammes jeg selv af politikerleden. Det til trods for, at jeg selv hører til blandt politikerne.

Folketingsmedlem: Særligt op til et valg breder politikerleden sig

Lyt til artiklen

Politikerlede er en mærkelig sygdom. Den optræder i bølger, oftest mest markant i månederne før et valg, og viser sig som akutte stigninger i blodtryk, svimmelhed og en let fornemmelse af uvirkelighed. Patienten oplever en særlig dissonans mellem det, de hører politikermennesket sige, og den virkelighed, der finder sted udenfor. Det er en tilstand, der påvirker både det fysiske og det psykiske. Der findes endnu ingen kur, bortset fra total afholdenhed fra medier.

Jeg må desværre indrømme, at jeg selv er smittet, skønt jeg selv tilhører politikerracen, hvilket gør det ekstra problematisk at holde afstand. Ved at skrive dette indlæg bidrager jeg endda sandsynligvis til at forlænge epidemien. Men som med så mange sygdomme, og som den ansvarlige sundhedsordfører jeg er, vælger jeg at tro, at det er bedre at beskrive symptomerne end at lade dem florere i det skjulte.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her