Thora Hvidtfeldt rasmussenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Thora Hvidtfeldt rasmussenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Debatindlæg afLinda Villadsen

Sosu-elev

Hvem griber dig, hvis du får en blodprop eller cancer? Du skal ikke regne med, at velfærdsstaten gør det. Det er i stigende grad hver dansker for sig.

Forkælet? Kald mig hvad I vil: Jeg er kold og har travlt med at sy guldet ind i vinterfrakken

Lyt til artiklen

Jeg har engang haft en græsk svigermor. Da mine døtre blev døbt, fik de guldkors – ikke den slags små tynde dagmarkors, vi bruger som dåbsgaver herhjemme. Næ, store, tykke og tunge kors af massivt guld.

»For a rainy day« sagde familien og nikkede. Underforstået: Guld er din største sikkerhed mod inflation, kriser og skiftende regeringers reformer. Du kan ikke regne med de magthavere, du selv har været med til at vælge ind. Du må sørge for dig selv og din familie. Din bedste chance for at klare dig er at beholde så mange af dine egne penge – både lovligt og en lille smule mindre lovligt. Skrab guld til dig.

Thora Hvidtfeldt rasmussenhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her