Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Debatindlæg afJanine di Giovanni

Direktør for ngo’en The Reckoning Project og seniorforsker ved Yale Jackson School of Global Affairs. 

Jeg har dækket krige i 35 år og har aldrig tidligere oplevet, at retfærdigheden blev angrebet som nu.

Det er gyldne tider for krigsforbrydere

Lyt til artiklen

Et af de værste, men alligevel mindst omtalte forslag i det amerikansk-russiske ’fredsudkast’ er tanken om, at alle parter i krigen skal have amnesti. Det afslører et af Ruslands store mål: at bane vej for en verden med total straffrihed og at knuse håbet om international retfærdighed.

Jeg har dækket krige i 35 år, herunder tre folkedrab, og jeg har aldrig før oplevet, at retfærdigheden blev angrebet på den måde. Internationale ledere som Putin og Israels Benjamin Netanyahu er på vinderkurs i den globale kamp om dette spørgsmål. Vi lever i en mørk tid præget af omsiggribende straffrihed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her