Epstein-filerne har domineret mediebilledet over hele verden i årevis. Men det er tankevækkende, hvor meget vi taler om mændene og de mulige karrierekonsekvenser, deres handlinger kan få. Alt imens vi taler meget lidt om de helt unge kvinder, der er blevet fragtet verden rundt for at imødekomme mænds lyster.
Det, der giver mig myrekryb, er følelsen af at få adgang til et rum, kvinder sjældent får adgang til
Illustration: Rasmus Vendrup / Kildefotos: David Swanson/Ritzau Scanpix, House Oversight Committee Democr/Ritzau Scanpix, U.s. Justice Department/Ritzau Scanpix, Marco Bello/Reuters
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg brugte et par dage på at studere Epstein-filerne. Her er, hvad jeg fandt – og ikke fandt.
Det vælter ud af filerne med kendte, kongelige, politikere og mest af alt utroligt rige mænd. Det kommer sikkert ikke bag på nogen, at de involverede mænd har et fællestræk: de synes, det er lækkert at være i et rigt miljø med masser af meget unge kvinder og piger.
Men det, der giver en trafficking-forsker som mig myrekryb ved at læse Epstein-filerne, er følelsen af at få adgang til et rum kvinder sjældent får adgang til. Mails, det ikke var meningen, nogen skulle se.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.