Debatindlæg afPoul Erik Pedersen

Agronom samt social- og sundhedsassistent

I år er vinteren kommet til Danmark med både sne og frosne søer; men derfor er de menneskeskabte klimaforandringer ikke aflyst.

Husk at nyde vinteren i fulde drag!

Lyt til artiklen

Som barn var jeg fascineret af kunstskøjteløb. Jeg sad klistret foran skærmen, når der var OL i denne disciplin. Det var i 1960’erne, hvor vi kun kunne se Danmarks Radio, og det var i sort og hvid.

Der, hvor jeg boede som barn, var der oversvømmede enge, som frøs til næsten hver vinter. Her løb jeg på skøjter sammen med et par kammerater. Da jeg var 10 år, flyttede min familie og jeg. Jeg skiftede til en idyllisk landsbyskole, som rummede helvede. Herefter løb jeg alene på skøjter, når det blev vinter. Jeg opsøgte en fjerntliggende eng, som var lang, og jeg kunne derfor få rigtig meget fart på. Jeg udførte også en række øvelser som at køre i ottetaller med mere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her