Debatindlæg afThomas G. B. Petersen

Indehaver af Skimmelkonsulenten

Socialdemokratiets formueskat påvirker ikke bare direktøren, den slukker viljen til at investere, ansætte og udvikle de danske virksomheder.

Virksomhedsejer: Min første reaktion på statsministerens ord var ikke vrede, men bekymring

Lyt til artiklen

Da Mette Frederiksen fra talerstolen i folketingssalen fremlagde sit forslag om formueskat, var min første reaktion ikke vrede, men bekymring. Ikke for mig personligt, men for den retning vi som samfund bevæger os i, hvis vi gør det mindre attraktivt at investere og skabe arbejdspladser.

Jeg driver en virksomhed inden for skimmel, fugt og bygningsmiljø. Det er ikke en abstrakt økonomi, det er hverdag med ansvar, ansatte og kunder, der ringer, når deres ejendomme er ramt af problemer. Når politikere taler om formuer, lyder det som passive penge, der står i banken, men i virkeligheden består min formue af udstyr, køretøjer, måleinstrumenter og investeringer i vækst, der kommer samfundet til gode på daglig basis.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her