Debatindlæg afMathilde Holst

Jurastuderende og næstformand i Liberal Alliances Ungdom, København

Overalt omkring mig møder jeg en antagelse om, at kærlighed kun kan blomstre mellem to mennesker, der ligner hinanden til forveksling. Men er det ikke en sørgelig forståelse af kærlighed?

Næste gang nogen spørger om mit og min kærestes forhold, har jeg et modspørgsmål

Lyt til artiklen

Min kæreste og jeg er uenige om stort set alt. Vi er uenige om udenrigspolitik, indenrigspolitik, verdenshistorien, om hvilken farve vores spisebordsstole skal have, og om vores kaffemaskine brygger en god kop kaffe. Det eneste, vi har til fælles, er vores stædighed, og det bidrager selvsagt ikke just til at løse uenighederne.

Når jeg forsøger at agitere for affaldssortering hjemme, skyder hun hurtigt mine klimabetragtninger ned ved at henvise til fordelene ved central affaldssortering og de gode resultater fra Norge og Holland. Herefter kan jeg foreholde hende den virkelighed, at der fortsat er kildesortering i Danmark, hvorfor vi bør affaldssortere i hjemmet, indtil man får implementeret et andet system. Og sådan kan vi begive os ud i principielle diskussioner om selv de mest basale gøremål i tilværelsen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her