Jeg er vokset op i et Danmark, hvor Pia Kjærsgaard peakede med sine citronmåner, og hvor Dansk Folkepartis retorik var en fast bestanddel af udlændingedebatten – altså debatten om min familie. Det er alligevel mange år siden nu, så hvad driver egentlig partiets vækst i 2026, og er vi seriøst ikke kommet videre?
Det seneste år har jeg ikke kunnet undgå at falde over Dansk Folkepartis vilde kampagner på sociale medier. For eksempel har DF’s byrådsmedlem for Horsens, Michael Nedersøe, postet flere videoer produceret med kunstig intelligens, der udelukkende portrætterer arabere og muslimer som barbariske kriminelle. DF mener også, at kun kristne højtideligheder skal kunne afholdes i kommunale lokaler, og selvfølgelig mener partiets medlemmer selv, at det handler om religion, kultur og neutralitet i det offentlige rum.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.