Debatindlæg afMohabat Lakanwal

Medicinstuderende på Københavns Universitet og medstifter af Unge for Statsborgerskab

Efter at have danset med Enhedslisten tog jeg til Dansk Folkepartis efterfest, hvor en uventet samtale nuancerede mit blik på den politiske debat.

Medicinstuderende: Jeg var den bedrøvede, lidt fulde elefant til Dansk Folkepartis efterfest

Lyt til artiklen

Jeg er på vej hjem fra Enhedslistens lokaler på Studiestræde i København. Småfuld, træt i fødderne af at danse til Den Sorte Skoles beats i Amager Bio med en masse RGU’ere. Fortvivlet over valgresultatet. SF, Enhedslisten og Radikale Venstre har fået et fint valgresultat. De har fået flere mandater ind i Folketinget, men jeg bærer på et knust hjerte.

Jeg har ikke kunnet danse mine hjertesorger væk, ligegyldigt mængden af alkohol. Dansk Folkeparti er blevet tredoblet. 17 procent af alle stemmer er gået til DF, Danmarksdemokraterne og Borgernes Parti. Hver sjette dansker har stemt på et fremmedfjendsk politisk projekt. DR Nyheder har kåret DF til den ultimative vinder af folketingsvalget 2026.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her