Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.
Et stort problem​ i den måde, Ida Auken sammenblander politik og religion på, er den dobbeltmoral, hun praktiserer, skriver journalist og forlægger Bjarke Larsen. Foto: Jens Dresling

Beslutningen om at knytte en præst til Folketinget blev dråben. Socialdemokratiets nye alliance med Folkekirken er ikke et projekt, jeg vil være en del af.

Forlægger har meldt sig ud af Socialdemokratiet: Det er så historieløst og dumt

Et stort problem​ i den måde, Ida Auken sammenblander politik og religion på, er den dobbeltmoral, hun praktiserer, skriver journalist og forlægger Bjarke Larsen. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Det er et alvorligt, symboltungt skridt i den forkerte retning, at det er lykkedes Ida Auken at få knyttet en præst fast til Folketinget. Det er med til at nedbryde det skel, der skal være mellem demokrati og religion. Et skel, det også er afgørende at håndhæve for at kunne argumentere overbevisende for, at f.eks. også meget politiserende muslimer skal skelne. Ida Auken-opslag

Derfor har den video, hvor Ida Auken fistpumper sin sejrsrus ud i ministerbilen som en anden Maga-kulturkriger, forfulgt mig og holdt mig i dårligt humør lige siden, jeg så den første gang.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her