Tilbud: Læs og lyt til Politiken digitalt for 149 kr./md.
»Jeg opfordrer hermed regeringen og Folketinget til at beslutte at skaffe kompensation til os«, skriver Karin Kjems, som føler sig snydt efter liberaliseringen af elmarkedet. Kollage: Mads D'Alterio Djervig. Originalfoto: Wikimedia

Jeg er en af de uheldige el-kunder, der er blevet bestjålet af el-gribbene. Nu må Folketinget tage ansvar for, at vi bliver kompenseret.

Folketinget bør kompensere os elkunder for det røveri, vi er blevet udsat for

»Jeg opfordrer hermed regeringen og Folketinget til at beslutte at skaffe kompensation til os«, skriver Karin Kjems, som føler sig snydt efter liberaliseringen af elmarkedet. Kollage: Mads D'Alterio Djervig. Originalfoto: Wikimedia
Lyt til artiklen

For en del år siden besluttede Folketinget, at liberalisere elmarkedet. Det har haft den konsekvens, at nogle selskaber har kunnet misbruge elmarkedet på brugernes bekostning.

Og nu har vi fadæsen. Flere elselskaber har åbenbart haft mere travlt med at rage til sig end med at passe deres kerneopgave. Brugerne har betalt ved kasse 1 i god tro, for ellers blev der vel lukket for strømmen?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her