Tilbud: Få digital adgang og avisen leveret i weekenden for 199 kr./md.
Illustration: Caroline Niegaard. Originalfoto: Unsplash

Er det urimeligt som 27-årig kvinde at kræve en mand, der er nogenlunde høflig, omsorgsfuld og sådan cirka pæn at se på, som også har en sexlyst og tør at stå ved den?

27-årig kvinde: Jeg havde mere eller mindre råbt i en sms: »Jeg vil gerne bolle med dig nu«. Hans svar chokerede mig

Illustration: Caroline Niegaard. Originalfoto: Unsplash
Lyt til artiklen

Jeg er vokset op med ’Sex and the City’ og lignende serier og film, hvor det praktisk talt har været umuligt for kvinder at føre en samtale med mænd, uden at det førte til sex. Nuligger jeg her i min seng, afvist. Med beskeden »Jeg er overstimuleret«, selv om jeg på sms mere eller mindre har råbt: »Jeg vil gerne bolle med dig nu«. En anden fyr har svaret, at det er »bedre at vente til i morgen, hvor vi kan følges hjem«. Er jeg grim og ubollelig? Jeg foretrækker at tænke det modsatte.

Jeg er chokeret over, hvor svært det er at få sex. Ja, jeg kunne bolle med min lokale cykelsmed på 67, der sikkert savner en tur på opleveren. Men er det urimeligt som 27-årig kvinde at kræve en mand, der er nogenlunde høflig, omsorgsfuld og sådan cirka pæn at se på, som også har en sexlyst og tør at stå ved den?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her