2 dage tilbage: Læs og lyt til Politiken digitalt for 149 kr./md.

Debatindlæg afFrederik Vad

Folketingsmedlem og værdiordfører for Socialdemokratiet

Bogen om Aisha er en sandhed om dagens Danmark og bør få alle, der tilhører samme politiske ringhjørne som mig selv, til at vågne op til kamp.

Jeg kender en slave i Danmark. Hvis hun afslører sin identitet, risikerer hun at blive slået ihjel af sin familie

Jeg kender en slave i Danmark. I vores land findes der nemlig slaver her i 2026. Vidste du det?

En af disse slaver udgiver i dag en bog om sine mere end 20 år som slave i Danmark. Hun kalder sig selv for Aisha, men det er ikke hendes rigtige navn. Hvis hun afslører sin identitet, risikerer hun at blive slået ihjel af alle mændene i sin familie.

I bogen beskriver hun en hverdag med tortur, vold og voldtægt, og hvordan den danske velfærdsstat trådte et skridt tilbage, da hun havde allermest brug for, at det trådte et skridt frem.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her