Da jeg var helt ung mor, brændte min 1-årige søn sig på hånden med kogende vand, og næste dag begyndte en mørk streg at bevæge sig fra hans hånd op ad armen. Jeg gik i panik, fordi jeg troede, han havde fået blodforgiftning og måske kunne dø, og mens jeg ringede 112, kom jeg til at tænke på opvasken, der skulle tages. Det chokerede mig, at jeg kunne tænke på noget så banalt i en så alvorlig situation. En absurd måde at håndtere min panik på.
Jeg tror, det er lidt det samme, vi gør lige nu kollektivt. Mens Amazonas er ved at nå sin tærskel, fiskebestandene kollapser, indlandsisen smelter, og oversvømmelser og skovbrande tager til, også i Europa, snakker vi om, hvordan mågerne er begyndt at komme tættere på, den benhårde jagt på en vestjysk problemulv, hvor tykke dynejakker man må have på i gymnasiet, og at Novo endelig har droppet Nordisk.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.