Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dokumentation: Gratis HPV-vaccine

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Jeg ved ikke med jer, men jeg er ikke længere i tvivl om, hvem Mira Wanting er, eller hvordan hun ser ud. Så ud. For hun kradsede åbenbart af mellem jul og nytår, hvorefter min Facebook blev spammet til med så mange ”rip Mira Wanting”-kommentarer, at jeg troede, hun havde fået rollen som førstenevø i den nye Anders And film. I stedet for at gøre som flokken, fyrede jeg en joke af og mistede en hel del tilhængere. Sådan er vi så forskellige. Jeres Facebook’ske sympatitilkendegivelser betyder så lidt som et skuldertræk, om end de i bløde øjeblikke kan være forståelige nok. Hvad der til gengæld ikke er forståelige er de opslag, der fulgte i kølvandet på Miras begravelsesoptog:

”Vi vil have GRATIS HPV-vacciner til alle kvinder NU!”

Til de uindviede kan jeg fortælle, at Mira Wanting døde af livmoderhalskræft, der er forårsaget af HPV-virus, som man kan vaccinere imod. Så nu udnytter alle tøserne stakkels Miras død til personlig vinding. Ja, rå og kynisk personlig vinding, og nu siger jeg det kun én gang mere, og så gider jeg kraftedeme ikke gentage. Næsten samtlige mine indlæg handler om følgende faktum, som folk tydeligvis overhovedet ikke fatter:

Der er ikke noget, der er gratis.

Hvis du skal have ”gratis” vaccine, er der andre, der skal betale for den. Der er mænd, der skal gå på arbejde og betale skat af deres løn for, at du kan få din rådne vaccine. ”Og hvad så?” siger du. ”Det er min ret. I øvrigt kunne medicinalfirmaet bare sætte vaccinen fri.” Ja, præcis, og selvom medicinalfirmaerne skulle afgive deres omsætning - og dermed incitament til at forske i andre kræftformer – for din påståede rets skyld, så er det jo naturligvis helt gratis at producere den mikstur, som horder af læger og sygeplejesker skal stå på døgnvagt for at sprøjte op i dit skræv. Og udstyret, som du sikkert også kræver nogen rengør og sterilisererer, er også helt gratis, ikke? Idiot.

”Nå, men uanset hvad, burde det være en samfundsopgave at beskytte mig mod kræft”, svarer du så. Og her er det, at vi kommer ind på to af de forhold, jeg slet ikke fatter omkring emnet:

For det første, at kvinder kræver deres HPV-vaccine i fuld offentlighed på Facebook. Det er nemlig et videnskabeligt faktum, at kun promiskuøse tøjter har behov for at få en vaccination. HPV-virus overføres gennem seksuel kontakt, og jo flere sexpartnere, du har, jo større risiko har du for at få HPV og dermed livmoderhalskræft:

Sammenhæng mellem kræfttilfælde og antal sexpartnere korreleret med Facebook-opførsel.

Kilde: Glitters Livserfaringsakademi, 2010.

Med andre ord mener du, det er en samfundsopgave at beskytte dig mod en virus, du kun kan få ved kritikløst at sprede dine ben for revl og krat og eventuelle forbipasserende. Som samfundsborger er det simpelthen min pligt at aflevere penge, så du kan opføre dig som en billig luder, der ikke engang gider betale for en vaccination mod den kræftform, du selv er skyld i og dermed har fortjent hver eneste stinkende, forkrøblede celle af.

Dermed bevæger vi os ind på det andet forhold, jeg ikke fatter. Jeg læste følgende kommentar til et af de endeløse tving-de-blege-danske-mandlige-arbejdsslaver-til-at-betale-for-min-skøgevaccine-som-jeg-skal-bruge-for-at-være-neger-madras opslag:

Annonce

Artiklen fortsætter efter annoncen

Annonce

”Jeg vil helt sikkert tage den vaccine, når den bliver gratis, uanset mulige bivirkninger”

Aha. Så først når vaccinen engang bliver gratis, kan du finde overskud til at beskytte dig mod luderkræft? Men du kan godt finde penge til ny iPhone hvert år, ny hulkort nederdel hver uge og tonsvis af sminke til at spartle dine bumsear ud, så man ikke kan se dem efter to flasker vodka kl. 2.34 om natten på Crazy Daisy? Men penge til en vaccine, der kan redde dit evigt kopulerende skød fra sygdomsforårsaget tæring, vil du altså ikke finde? Gudfader bevares, hvad blev der af personligt ansvar i dette her land?

Sundhed er åbenbart et samfundsproblem. Muligvis. Men noget siger mig, at hvis så mange har brug for en HPV-vaccine, så er det i den anden ende af kvinderne, vi skal kigge: I hovedet. Det ville være bedst for dem selv, hvis de fik af vide af en psykiater, at de er forkert på den og syge i knoppen, men det virker nok ikke, takket være vores hippie-inficerede samfund. I stedet skulle man til gengæld for ”gratis” vaccinationer slå offentligt op, hvem der har modtaget dem i nærområdet. Så kunne man som almindelig, hvid, dansk mand også få lidt retur for sine skattepenge ved at tage et smut omkring lægen, inden man skal til halbal, for at se, hvem der er frisk.

Som altid ender det hele vel med, at kvinderne brokker sig og får alt, de tigger om. Og de bliver aldrig tilfredse på trods af, at de er kønsmæssigt privilegerede til at kunne få kræft på en sjov måde. Et eller andet godt skal der jo komme ud af at være forsuttede bolsjer. Og vidste du i øvrigt at ordet vaccination kommer af det latinske vacca, som betyder ... ko? Det kan ikke være et tilfælde.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden