Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Idioter. »Mænd råber ikke efter kvinder fra stilladser eller gramser på dem på åben gade. Idioter gør den slags«, skriver komiker Michael Schøt. PR-foto

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Kan jeg ikke få lov at være intetkøn, please?

Langt de fleste mennesker har jo for længst omfavnet ligestillingen.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kan jeg få lov at være intetkøn, please?

I Debatten på DR 2 17. oktober så jeg min stand-up-kollega og rødglødende feminist, Sanne Søndergaard ytre disse ord:

»Hvis du (en mand) går en hen til en kvinde og siger »luk din fede røv«, så siger du rent faktisk til hende »Jeg kan voldtage dig, jeg er større, jeg er stærkere«, og det har mænd gjort i årtusinder«.

SE DEBATTENher ( eksternt link)

Okay, hvis det er en voldtægtstrussel, hvis en mand siger »luk røven« til en kvinde, fordi nogle vikinger engang voldtog nogle folk, så vil jeg gerne officielt afmelde abonnementet på mit køn og have lov til, at være en ’den’ i stedet for ’han’.

Jeg ville sådan ønske, at vi kunne se forbi køn snart.

Mænd råber ikke efter kvinder fra stilladser eller gramser på dem på åben gade. Idioter gør den slags.

Dansk Folkeparti vil meget gerne kalde dem muslimer, feminister vil gerne kalde dem for mænd, men de er bare idioter. Lad venligst være med at blande køn, race, religion ind i det.

Jeg bliver personligt ofte raget på røven af helt fremmede forbipasserende kvinder, når jeg er i byen. Det skete to gange i fredags

Jeg bliver personligt ofte raget på røven af helt fremmede, forbipasserende kvinder, når jeg er i byen. Det skete to gange i fredags.

Jeg hader det. Det føles nedværdigende. Men det er jo ikke fordi, de er kvinder eller fra Jylland, at de gør det. De gør det, fordi de er nogle fulde idioter (og husk, jeg har ikke noget køn længere, så det er ikke en voldtægtstrussel).

For nogle er det sindssygt vigtigt, hvilken hudfarve idioter har, og for andre hvilket, køn de har.

Jeg vil påstå, at begge ting hører til i den overfladiske kategori.

Vi skal ikke lave regler i samfundet, der forhindrer indvandrere i at arrangere tvangsægteskaber. Vi skal lave regler, der forhindrer alle i at arrangere tvangsægteskaber.

Vi skal ikke øremærke barsel til mænd. Vi skal øremærke barsel til alle.

Hvis staten fokuserer på køn og race, hvordan kan vi så bede folk om at lade være?

Jeg tror, at langt de fleste mennesker i Danmark har omfavnet ligestillingen for længst og betragter sig selv som ligeværdige med personen ved siden af.

Og jeg tror, at langt de fleste mennesker i Danmark vælger at kigge på hele samfundet, når de ser et problem - og ikke kun den halvdel, der tilfældigvis har y-kromosomer.

De fleste mennesker i Danmark er - som jeg - i praksis intet-køn. Nu mangler vi bare at se forbi hudfarve.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden