Debatindlæg afLise Rask m. fl.

medlem af DJØF

Den dag min fagforening ville måle mine bryster

Lyt til artiklen

Få målt dine bryster, bliv guidet til det helt rigtige undertøjskøb og nyd lidt bobler og lækkert til ganen«. Nej, det er ikke en reklame i Femina eller Tidens Kvinder – det er såmænd en invitation fra min fagforening.

Arrangementet er sat i verden af Djøf Studerende i København, som inviterer alle kvindelige medlemmer til en »rigtig pige-aften, hvor hyggen vil være i højsædet«, og hvor vi kan få løst mysteriet om den rigtige bh-størrelse med Djøf og undertøjsproducenten Femilet som værter: »Hvis du også synes, at det kunne være hyggeligt at bruge et par timer i kvindeuniverset, så tag din veninde under armen og nyd en aften, hvor Djøf og Femilet har sørget for det hele«, lyder invitationen. En invitation, der har fået flere hundrede kvinder og mænd til at protestere over arrangementet på Facebook.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her