Debatindlæg afRita O’Connor

Digitaliseringen spænder ben for ældre

Lyt til artiklen

I mit otium skulle jeg nyde livet, og det er også dejligt at kunne have god tid om morgenen, til kroppen kommer i balance.

Jeg har en lille frivillig tjeneste hver uge med at hjælpe borgere med it. Det er der, jeg møder mange ældre, som er frustrerede og fortvivlede over alt det nye it, som de møder i hverdagen. Mange har ikke rørt en computer og har ikke kræfterne og hjælpen til at sætte sig ind i sagerne, mange har heller ikke råd til at købe en pc. De løber hele tiden panden mod en mur, når der ikke er nogen fra kommunen, de kan henvende sig til. For noget tid siden sad en borger og brast i gråd, hun havde købt en bærbar for nylig og havde lavet så meget kludder i den, at vi ikke kunne åbne den. Det er ofte simple ting, der bliver til uoverstigelige forhindringer, fordi den ældre generation ikke er skolet og vant til at bruge computere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her