Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Tegning: Jørn Villumsen

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Jeg får hovedpine af det digitale helvede

Jeg er godt vred over al den spildtid, den danske stat tvinger mig til.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

I mere end ét år har jeg – it-bruger gennem 20 år – forgæves forsøgt at få digital signatur til at fungere på min Mac-computer.

Jeg har spildt mange timer på at lede efter telefonnumre til support, talt med folk, som ikke kunne hjælpe mig, og jeg har fået tilsendt et hav af koder, som aldrig fungerede.

Jeg er helt sikker på, at staten har sendt mig en bunke digitale breve det sidste års tid, men jeg har ikke kunnet åbne dem, fordi jeg ikke har nogen digital signatur.

Jeg har også ladet mig fortælle, at jeg på et tidspunkt skal have et NemID-nøglekort, hvilket vil gøre mit liv endnu mere belastet, fordi jeg er talblind.

Alle de koder, der skal til for at installere en digital signatur har aldrig virket, og support – som i telefonen truer med, at det koster 250 kr. at få hjælp til installation af noget, regeringen tvinger os til – tager ikke telefonen eller melder optaget.

Imens går ugerne, og de koder, jeg har modtaget med posten, bliver ugyldige, og igen ved jeg ikke, hvor jeg skal henvende mig for at få nye koder tilsendt, som så heller aldrig bliver brugt, fordi supporten ikke tager telefonen.

Jeg er kort sagt godt vred over al den spildtid, den danske stat tvinger mig til.

Borgere, der ikke kan få det digitale til at fungere, opfordres nedladende til at få hjælp fra børnebørnene.

Jeg har ingen børnebørn, og jeg er ikke tryg ved at gå hen på et bibliotek for at ordne personlige ting.

Det prøvede jeg for et halvt år siden, men de kunne heller ikke finde ud af det.

Så får jeg hovedpine. Og mine koder løber ud igen.

Jeg ved, jeg ikke er den eneste.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts