0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hvis du ikke har noget negativt at sige, så hold din kæft!

Man skal lede længe efter dem, der har modet til at ytre sig positivt om skolereformen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Skolereform. Lærernes krigsretorik ødelægger udviklingen af den reform, som er besluttet. Tegning: Jørn Villumsen

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For tiden turnerer jeg rundt i landet med en række kurser om inklusion og den kommende skolereform.

Et spændende projekt, som gerne skal ende med en bedre skole, en mere differentieret undervisning og optimale læringsmuligheder til alle vores børn.

På det seneste har jeg oplevet et større antal lærere henvende sig til mig og sige tak.

Tak for, at der nu er kommet flere nuancer på samtalerne om skolereformen. En kursist sagde til mig: »Det er jo forbudt her at tale positivt om den. Jeg har fået at vide af mine kolleger, at hvis jeg ikke har noget negativt at sige om skolereformen, så skal jeg holde min kæft«.

Jeg bliver tit mødt med den selvfølgelige indstilling, at lærerne har ret til at føle sig vrede og trådt på, og at det som en helt naturlig konsekvens gør, at de ikke er motiveret for at høre om det, jeg kommer med.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter