Debatindlæg afChris Fallesen

»Du skal være taknemmelig for, at jeg spreder mine ben, så du kan gå til fodbold«

Lyt til artiklen

Som barn af en tidligere prostitueret følger jeg med i debatten om de prostituerede, og jeg har derfor fulgt serien ’Bordellet’ meget nøje.

På intet tidspunkt har efterkommerne af disse kvinder eller mænd været nævnt i debatten, og der er en slagside, som man skylder at vise, for det er bestemt ikke let. Hvis man altså ved, hvad ens mor eller far laver? Og det gør mange børn nok inderst inde – alligevel. Den glorificering, der har været af prostitution, er så langt ude og på grænsen til det kvalmende. Tænk, at man stiller det op i de ’lykkelige’ og ’ulykkelige’ prostituerede, det er så snæversynet, utilstrækkeligt og moralsk forkasteligt for os, der har været en del af det. Man taler mod bedre vidende og burde skamme sig. Alle, der kaster pinde på det brændende bål, skylder at udvide deres snævre synsfelt. For hvis debatten kun handler om for eller imod, så vi kan udpege en vinder, alt efter hvem der kan fremstille flest argumenter af den ene eller anden slags, får vi et unuanceret billede af problematikken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her